Andrzeja Tadeusza Kijowskiego - wiersze nowe

"Separacja". Sms-y poetyckie. Nakładem autora. Warszawa 2005

środa, 8 kwietnia 2009

Spowiedź Czarownicy



Urodziłam się w Polsce.
Choć jestem córką malarza,
Co zmarł przed trzystu laty
W Mozeli - u Ołtarza.

Musiałam zgrzeszyć bardzo.
Odebrał mi dar rysunku
I włożył w usta język
Polskiego pocałunku.

Język z lechickiej ziemi,
Tęsknota za łaciną,
Pamięć wojennych płomieni,
Ile tych wcieleń było ?

Wojna trzydziestoletnia,
Hermann Voss - mój kochanek.
Jakaś stajnia w Krakowie
I ten w Czorsztynie ranek.

Szły tanki na Słowację,
Wojna - spokojna rzecz,
A Peter Urlich w Stacji
Śpiewał im - idźcie precz !

Czekam na wielką wojnę.
Tę moją - religijną.
Wielu znów spłonie w smole.
Też nie będę - niewinną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lista moich blogów

Andrzej Kijowski's Fan Box

Andrzej Kijowski on Facebook