Andrzeja Tadeusza Kijowskiego - wiersze nowe

"Separacja". Sms-y poetyckie. Nakładem autora. Warszawa 2005

piątek, 3 stycznia 2014

Gienjusze

I

Naucz mnie Mamo


Naucz mnie Mamo
Naucz mnie Mamo
polskiego

Już zapomniałam, nie chcę pamiętać
Prócz smaku chleba swojskiego

Oprócz opłatka, oprócz  pisanek
I bzu co w maju rozkwita
Niech już mnie w jasyr pojmie Azjata
Ataman albo Moskwita

Refren:

Gdzieś nad Tobołem. Hen za Kaukazem.
W jurtach pieśń z Polski mnie szuka.
Czy to sen jakiś czy twór fantazji
Będę ją śpiewać dla wnuka !

II

Naucz mnie Mamo
Naucz mnie Mamo
Naucz mnie Mamo
Gienjuszy !

Już zapomniałam
Nie chce pamiętać
Tej Nowogródzkiej katuszy

Niech umrę cicho
gdzieś w Kazachstanie
Ojczyznę mi odebrano
Przeszły nad sadem
Sny rozstrzelane
Niech już poganką się stanę !

Refren:

Gdzieś nad Tobołem. Hen za Kaukazem.
W jurtach pieśń z Polski mnie szuka.
Czy to sen jakiś czy twór fantazji
Będę ją śpiewać dla wnuka !

III

Naucz mnie Mamo
Naucz mnie Mamo
Naucz mnie Mamo
modlitwy !

Już zapomniałam w stepie kościoła.
Szeptem Cię chrzciłam - w ramionach.

Niech Cię córeczko Aniołek strzeże
Niech biegnie za Tobą z Litwy
Może odnowi z Polską przymierze
Wysłucha matki modlitwy.

Refren:

Gdzieś nad Tobołem. Hen za Kaukazem.
W jurtach pieśń z Polski mnie szuka.
Czy to sen jakiś czy twór fantazji
Będę ją śpiewać dla wnuka !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lista moich blogów

Andrzej Kijowski's Fan Box

Andrzej Kijowski on Facebook